ZOBACZ OFERTĘ

OFERTA, czyli co mogę dla WAS zrobić:




Serdecznie zapraszam do zapoznania się z ofertą Baśni na Warsztacie. Jeśli jesteś nauczycielką albo nauczycielem, albo jeśli pracujesz w instytucji kultury, zacznij czytać od razu. Jeśli jesteś nauczycielem, który zainteresowany jest szkoleniem w zakresie storytellingu i szeroko pojętego rozumienia baśni, albo takie szkolenia chciałabyś/chciałbyś zorganizować, przewiń tekst do części "DLA NAUCZYCIELI". A jeśli interesuje cię propozycja dla dorosłych, przewiń tekst jeszcze trochę, do działu "DOROŚLI"

Jeśli w trakcie przeglądania oferty coś Was zainteresuje, ale będziecie chcieli dowiedzieć się więcej, lub coś wyda się Wam niejasne nie krępujcie się i dzwońcie. Mój numer w zakładce Kontakt.

DZIECI/MŁODZIEŻ



Spotkania z opowieścią


Dla: przedszkola, szkoły podstawowe, niedobitków gimnazjalnych, a także jako propozycja na eventy familijne. 



Przeznaczone dla dużych grup (np. całego przedszkola/szkoły) spotkania mające na celu zaprezentowanie jednej bądź zestawu baśni. Pokazać dlaczego baśnie wyglądają tak, a nie inaczej, w czym są do siebie podobne, a czym się różnią w zależności od regionu z którego pochodzą.

Opowieści mogą obejmować także potrzebne zagadnienie - zdrowe żywienie, sport (np. skąd wziął się maraton), życie w innych kulturach.

W trakcie spotkania, pracuje nie tylko wyobraźnia - angażowane jest całe ciało i aparat mowy. Zajęcia mają charakter edukacyjno-rozrywkowy.

Czas trwania: 35-60 min
Wiek: zajęcia dostosowane do grupy wiekowej
Maksymalna wielkość grupy: mój rekord to 182 osoby (pełna sala kinowa) z przyjemnością go pobiję. 



Przez opowieść do podróży


Dla: szkoły podstawowe, niedobitków gimnazjalnych, a także jako propozycja na eventy familijne. 

Baśnie i legendy to nie tylko przyjemny sposób spędzania czasu. To także świadectwo tego jak żyli ludzie i dlaczego. Baśń można więc wykorzystać do rekonstrukcji odległych kultur (tak w czasie jak i przestrzeni) i umożliwić ich łatwiejsze poznanie. Zajęcia łączą w sposób organiczny elementy geografii, biologii, etnografii i języka polskiego.

Zajęcia to doskonały sposób na uzupełnienie podróżniczej wiedzy, na zaintrygowanie światem, ludźmi i ich obyczajami. Pokazanie, czym się od nich różnimy, a co mamy z nimi wspólnego. To świetny sposób na pokazanie, w jaki sposób wiedza z języka polskiego przeplata się z historią, geografią i biologią, jak zdobyte podczas lekcji informacje pomagają nie tylko w podróżowaniu, ale przede wszystkim w rozumieniu świata.

W zależności od grupu wiekowej, poziom zajęć jest dostosowany do uczestników, dlatego stanowią one doskonałą propozycję zarówno dla szkół podstawowych jak i liceów, a nawet dla grup studenckich.

Czas trwania: 45 min 
Wiek: zajęcia dostosowane do grupy wiekowej
maksymalna wielkość grupy: ok 100 osób. 




Klasyka Literatury dla dzieci i młodzieży


Dla: szkoły podstawowe
Projekt realizowany na zlecenie Tarnogórskiego Centrum Kultury. Jego celem jest przybliżenie uczestnikom światowych arcydzieł litaratury dla dzieci i młodzieży. Podczas spotkań uczestnicy poznają historię autora danej książki (Np. T. Jansson, J. M. Barrie) i poznają fragment książki, który ma zachęcić je, do dalszej lektury i pokazać piękno słowa zamkniętego w książkach. 

Zajęcia przenaczone dla dużej grupy odbiorców. Możliwe również do przeprowadzenia jako Baśniowa Szkoła Rysunku, dla grup mniejszych.

Czas trwania: 35-60 min 
Wiek: zajęcia dostosowane do grupy wiekowej
maksymalna wielkość grupy: ok 100 osób.



Baśniowa Szkoła Rysunku


Dla: przedszkola, młodsze klasy szkół podstawowych

Czym jest Baśniowa Szkoła Rysunku?

To lekcje rysunku podawane wszystkimi zmysłami Jak z lekcji rysunku zrobić prawdziwą przygodę? Trzeba ją opowiedzieć. Opowiedzieć tak, jak opowiada się baśń.

Opowiadam słowem, ale też wszystkimi innymi zmysłami. Dzięki temu dziecko słucha baśni nie raz, ale kilka razy w tym samym czasie. Każda historia ma swoje własne rozwinięcia w postaci zabaw i gier, pobudzających zmysły i kreatywność, poprawiających koordynację, wykorzystują naturalną skłonność dzieci do ruchu.

Dzieci uczą się rysować a proste ilustracje do baśni powstają na oczach uczestników, stanowiąc podporę wizualną dla słów. Dzieci, rysując elementy opowieści, tworzą rekwizyty, dzięki którym akcja może posuwać się do przodu, a uczestnikom o wiele łatwiej zapamiętać przekazywane im informacje.


Czas trwania: 35-60 min 
Wiek: zajęcia dostosowane do grupy wiekowej

maksymalna wielkość grupy: ok 100 osób. 



Kształty baśni – warsztaty z kreatywnego pisania


Dla: szkoły podstawowe, niedobitków gimnazjalnych, liceów 

To propozycja literaturoznawcza. Na przykładzie baśni, uczestnicy warsztatów będą mieli szansę przyjrzeć się temu jak skonstruowany jest utwór literacki. Sięgając do „Morfologii Bajki“ Włodzimierz Proppa, będą mieli szansę nieskrępowanego roztrząsania tego, jak od podszewki tekst zbudowany jest strukturalnie i symbolicznie. Wgłębią się w jego kontekst, a także zmierzą się z tworzeniem prostej opowieści.

Jako osoba praktykująca zarówno sztukę opowieści jak i pisanie, podzielę się z uczestnikami także praktycznymi wskazówkami jak rozpoznawać, a przede wszystkim pisać dobre teksty.


Czas trwania: 35-60 min 
Wiek: zajęcia dostosowane do grupy wiekowej
Maksymalna wielkość grupy: ok 100 osób.



Animacje na życzenie 


Jeżeli potrzebują Państwo osoby do przygotowania eventu, stworzenia i przeprowadzenia scenariusza dowolnych zajęć tematycznych, również zapraszam do kontaktu. Mam na swoim koncie przygotowania przedszkolnych zielonych nocy, scenariuszy quizów świątecznych dla galerii handlowych, przygotowanie scenariusza zabaw dot. Pingwinów z Madagaskaru w warszwaskim ZOO, przygotowanie zabaw dotyczących sztuk walki podczas pikniku telewizji Nickelodeon, scenariusze ekologiczne do eventów i komiksów. 

Oferta dostosowana jest do potrzeb klienta i wymaga konsultacji.




Klasyka Literatury dla dzieci i młodzieży


Dla: szkoły podstawowe

Projekt realizowany na zlecenie Tarnogórskiego Centrum Kultury. Jego celem jest przybliżenie uczestnikom światowych arcydzieł literatury dla dzieci i młodzieży. Podczas spotkań uczestnicy poznają historię autora danej książki (Np. T. Jansson, J. M. Barrie) i poznają fragment książki, który ma zachęcić je, do dalszej lektury i pokazać piękno słowa zamkniętego w książkach. 

Zajęcia przeznaczone dla dużej grupy odbiorców. Możliwe również do przeprowadzenia jako Baśniowa Szkoła Rysunku, dla grup mniejszych.



Czas trwania: 35-60 min 
Wiek: zajęcia dostosowane do grupy wiekowej
Maksymalna wielkość grupy: ok 100 osób.



DLA NAUCZYCIELI


JAK OPOWIADAĆ BAŚNIE (dla nauczycieli i rodziców)


Sztuka opowiadania baśni wcale nie jest najprostsza. Szczególnie, gdy słuchaczem jest kilkuletnie dziecko. Wymaga nie tylko znajomości tekstu baśni. To także wielka odpowiedzialność. Trzeba wiedzieć nie tylko co opowiedzieć, ale także jak, kiedy i na co zwrócić szczególną uwagę.

To także szansa na wejście w świat baśniowej symboliki, próby jej rozgryzienia i szansa by pokazać w jaki sposób można ją czytać i co takie czytanie może dać opowiadającemu podczas procesu snucia historii.

Podczas warsztatów nauczyciel:
- dowie się na co należy zwrócić uwagę podczas opowiadania;
- dowie się jak opowiadać;
- dowie się co trzeba zrobić, gdy się opowiada;
- dowie się, czego robić absolutnie nie wolno;
- dowie się jaka mądrość ukryta jest w baśniach.

Czas trwania: 3 godz;
Wiek widza: dowolny
Maksymalna wielkość grupy: 30 osób



WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE BAŚNI (warsztat dla nauczycieli)



Cele:  Wykorzystanie zabaw aktywizujących zmysły, w celu zaangażowania uważności dziecka podczas opowiadania historii. Wykorzystanie baśni jako narzędzia ukazującego dziecku różnorodność świata, definiującego wartości, dającego przykład, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami.

Po warsztatach nauczyciel:
a) Opanuje metodę rozkładania baśni na segmenty warsztatowe.
b) Opanuje dobieranie zabaw do charakteru baśni/ baśni do potrzeby zajęć.
c) Pozna metody pobudzania poszczególnych zmysłów.
d) Opanuje metodę zagnieżdżania zabaw w opowieściach.

WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE BAŚNI to warsztat, podczas którego nauczyciele
zapoznają się z uniwersalnymi narzędziami do pracy z historią, nie tylko z baśniami.

CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
a) Dlaczego zajmować się baśniami.
b) Zasada „i co dalej” i zasada „minimum”.
c) POLISENSORIA jako sposób poznawania baśni.
d) POLISENSORIA jako sposób poznawania świata i rozwijania osobowości.

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA:
1. Identyfikowanie charakteru baśni (przypisywanie poszczególnych zmysłów do historii).
2. Segmenty warsztatowe, przygotowywanie scenariusza zajęć.
3. Zagnieżdżanie zabawy w opowieści.
4. Prezentacja zabaw aktywizujących poszczególne zmysły.
5. Metoda tworzenia własnych zabaw zmysłowych w czasie rzeczywistym.

Czas trwania: ok 3 godz;
Maksymalna wielkość grupy: 30 osób




DLA DOROSŁYCH




SPOTKANIA Z OPOWIEŚCIĄ

Przeznaczone dla dużych grup jak i dla grup kameralnych spotkanie z klasycznymi opowieściami z każdego zakątka świata. To połączenie gawędy, stand upu i dramy. Bez zahamowań z mocno podkręconą piłeczką ironii. Idealne na wieczorek w pubie, jako część większej imprezy lub jako samodzielne wydarzenie sceniczne czy uliczne. 

Baśnie skandynawskie, 
Baśnie afrykańskie
Baśnie azjatyckie
Baśnie arabskie
Baśnie Polskie
Baśnie Dalekiej Północy
Legendy Miejskie
Baśnie Krwawe i Straszne

Ty wybierz, a ja przygotuję według twoich wskazań wieczór, który porwie twoich gości w świat nieskrępowanej wyobraźni. 

Czas trwania ustalany jest indywidualnie. 

Odwiedź także stronę: Baśnie dla dorosłych :) 



Z JAKIEJ JESTEM BAJKI? (warsztat)


Warsztat samorozwojowy stworzony z Anią Dymarczyk z Jalla! Odzyskaj Ciało. 

Warsztat łączy pracę z ciałem, poszukiwanie osobistych symboli i wskazówek na drodze rozwoju z zabawą w baśń… Odkrywaniem baśni na nowo, rozumieniem i przeżywaniem ulubionych opowieści, a także snucie nowych, własnych baśni.

DLA KOGO?
Przede wszystkim dla siebie - by poczuć się znów jak dziecko i by trochę z tego poczucia zrozumieć. 

Zapraszamy wszystkich a szczególnie osoby pracujące z symboliką i archetypami zarówno w edukacji, sztuce jak i arteterapii. 
Uczestnictwo polecamy też rodzicom, opiekunom i trenerom pracującym z dziećmi.


CO SIĘ WYDARZY?
- odnajdziesz swoją osobistą baśń (archetyp, który towarzyszy Ci na obecnym etapie życie)
- zobaczysz znane baśnie z innej perspektywy
- odkryjesz istnienie zupełnie nowych opowieści i mitów
- dowiesz się, jak można interpretować baśnie
- odszukasz własny sposób analizy baśni, symbolu czy snu
- spotkasz podobnych sobie wędrowców, poszukiwaczy skarbów, wygnańców, królewiczów i księżniczki
- poruszasz się, pośmiejesz, może popłaczesz…

Na warsztacie korzystamy z modeli analizy baśni wg. B. Bettelheima, T. Weis, C.P.Estes, A. Mindella, R. Bly’a, a także pracy ze snem i metaforą, opartych na odkryciach Junga oraz symboliki i pracy z ciałem w podejściu psychosmoatycznym (A.Halprin, A. Winehouse, A.Lowen).


Praca z ciałem, ekspresja, werbalizacja, praca grupowa i moderowana dyskusja z elementami wykładu stanowią integralne części warsztatu.

Czas trwania: ok 2,5 godz;
Wiek widza: od 15 roku życia
Maksymalna wielkość grupy: 15 osób


CZEGO SOBIE TYLKO ZAŻYCZYSZ


Zdaję sobie sprawę, że możliwości opowiadania baśni są niewyczerpane. Może więc Ty masz pomysł na miejsce dla nich. Opowiadałem przy ogniskach, opowiadałem na urodzinach dla dorosłych (przy okazji - jeśli urodziny to tylko dla dorosłych), opowiadałem na spacerach po parkach i podczas oprowadzania po warszawie grupy Amerykanów (im to nawet śpiewałem), przygotowywałem baśnie do autobusów, tworzyłem drzewa opowieści. Jeśli więc czujesz, że chcesz, by baśń opowiedział Ci gość w stroju kurczaka, albo bym zwisał do góry nogami na drzewie, nie krępuj się zapytać. Lubię wyzwania i jeśli twój pomysł przypadnie mi do gustu, myślę, że droga do jego realizacji będzie stała otworem.



KONSULTACJE BAŚNIOWE


Napisałaś lub wymyśliłaś baśń, ale nie wiesz, czy twój tekst jest wystarczająco dobry? Czujesz, że mógłby być lepszy tylko potrzebujesz kogoś, kto rzuci na niego profesjonalnym okiem. Masz pomysł, którego nie potrafisz przekuć w tekst. Albo zastanawiasz się, czy twój pomysł na scenariusz zajęć spełni oczekiwania uczestników (albo klienta). Pisz śmiało!

Z przyjemnością podzielę się z Tobą moimi doświadczeniami i wiedzą. Pomogę zarówno ulepszyć twoją baśń (i nie tylko), wykazać jej słabe i mocne strony i pokażę, co z takim tekstem można zrobić dalej.